Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

Η κατάρα των ΠΕ17

Στο πιο νευραλγικό σημείο της δομής της κοινωνίας μας, στην παιδεία, εκεί που πρέπει καθετί να είναι προσεγμένο και μελετημένο μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια, εκεί που χτίζεται το αύριο (αν το θέλουμε) των νέων μας και δίνεται ελπίδα και όραμα για τη χώρα μας, εκεί θα βρούμε τη μεγαλύτερη δυσωδία.


Όταν γίνεται οτιδήποτε άσχημο σε άλλους χώρους, στο χώρο της παιδείας το ίδιο πράγμα «διδάσκει» και προβάλλεται και στο μέλλον.

Πόσο χειρότερα αν έχουμε καταστάσεις που δεν βρίσκουμε στην υπόλοιπη «αγορά».

Αφορμή παίρνω μόνο από ένα σημείο που ακτινογραφεί όμως και το μυαλό και τη θέληση όλου του οικοδομήματος από το υπουργείο μέχρι το μαθητή.

Το εφεύρημα των ΠΕ17 και οι προεκτάσεις του.

Το Ελληνικό κράτος, καλώς ή κακώς (Ν. 1586/1986), έχει ορίσει τους υπαλλήλους του σύμφωνα με τις σπουδές τους, σε ΠΕ (πτυχίο ή δίπλωμα τμήματος ή σχολής ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής), ΤΕ (πτυχίο ή δίπλωμα σχολής τεχνολογικού εκπαιδευτικού ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμων σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή πτυχίο Κ.Α.Τ.Ε.Ε. ή ισότιμων σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής), ΔΕ (δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) κ.λπ.

Καλά όλα αυτά αλλά δεν μπορούν να ισχύουν τα ίδια και στο χώρο που παίρνεις τα εφόδια για να καταταγείς σε μια από τις παραπάνω κατηγορίες.

Στην παιδεία.

Τι καταφέραν οι φωστήρες μας λοιπόν. Στην εκπαίδευση οι ΠΕ είναι ΠΕ οι ΤΕ είναι όμως ΠΕ17!!!. Και όσοι από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχουν κάποια εργασιακή εμπειρία και μπορούν να βοηθήσουν στα εργαστήρια από ΔΕ βαφτίστηκαν ΤΕ01!!!. Μόνο στην εκπαίδευση!!!

Πως γίναν όλα αυτά.

Επί Απ. Κακλαμάνη υπουργού και πριν τον Τρίτση γίναν μεγάλες… τομές.

Εκεί πάρθηκε και η στρατηγική απόφαση να παταχθεί το καθηγητικό lobby και η παντοδυναμία της έδρας και σε μια νύχτα βαφτίσαμε καθηγητές των ΤΕΙ οποιονδήποτε με πτυχίο. Και φτιάξαμε νομενκλατούρα. Όλο αυτό το σύστημα λοιπόν έπρεπε να υποστηριχθεί και σε άλλο επίπεδο. Άρα οι καθηγητές στη δευτεροβάθμια από ΤΕΙ γίναν ισότιμοι σε όλα με των πανεπιστημίων.

Διευθυντές, προϊστάμενοι, σχολικοί σύμβουλοι, τα πάντα. Και επειδή ήταν και περισσότεροι, τους δώσαν και θάρρος, γίναν και αδίστακτοι.

Και ρωτώ εγώ. Πως ένας ΠΕ17 θα παραδειγματίσει ένα παιδί για κάτι παραπάνω. Ένας τεχνικός να πάει σε πολυτεχνείο; Αφού με τρία χρονάκια μπορεί να απολαμβάνει τα ίδια με τον χαζό που έφαγε πέντε στα θρανία. Αφού με τα 3 χρονάκια φυσικοθεραπείας δεν χρειάζεται να γίνεις γιατρός με 6.

Και ξέρεις και περισσότερα στην ειδικότητά σου. Έτσι λένε. Και «αυτοί είναι για έρευνα, ενώ εμείς για την αγορά εργασίας». Αφού αν πας ΣΕΛΕΤΕ ή όπως αλλιώς λέγεται τώρα, κάνεις όλα τα παραπάνω και μπαίνεις με 4 χρόνια εντάξιμα και συντάξιμα και δύο Μ.Κ. στην πλάτη σου. Όλα ισοπέδωση προς τα κάτω.

Και το καλύτερο όλων είναι πως βλέπουν τους άλλους αφ’ υψηλού. Προσπαθούν οι καημένοι οι ΤΕ01 (από ΔΕ) να αναβαθμισθούν και να πάρουν καμιά ανάθεση.

Τους υποσχέθηκαν κατά καιρούς πως θα το καταφέρουν με μια επιμόρφωση στη ΣΕΛΕΤΕ. Άμα το καταφέρουν γράψτε μου. Τέτοια λύσσα για τους ΤΕ01 δεν έχετε δει. Παρ’ όλο που η διαφορά σε σπουδές ΠΕ –ΠΕ17 είναι μεγαλύτερη απ’ ότι ΠΕ17 –ΤΕ01.

Να πάμε και στις αναθέσεις. Τι καταφέραν. Όλα ίσα κι όμοια. Όλα τεμαχισμένα στα μικρά κοντά τους ποδαράκια. Τι κι αν ένας μηχανολόγος μηχανικός μπορεί να μελετήσει, επιβλέψει και κατασκευάσει τεράστιες εγκαταστάσεις μηχανολογικές αλλά και ηλεκτρολογικές. Τι και αν αυτό αποδεικνύεται με πτυχία μελετητικά και κατασκευαστικά που είχαν πολλοί εκπαιδευτικοί πριν μπουν στην εκπαίδευση. Τι κι αν πολλά δημόσια κτήρια γίναν με τις δικές τους υπογραφές. Δεν είναι άξιοι να μεταδώσουν κάτι από την εμπειρία τους στους μαθητές. Να τους ανοίξουν λίγο τους ορίζοντες. Αν ένας μηχανολόγος έχει μελετήσει και κατασκευάσει δεκάδες υποσταθμούς, ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και ανελκυστήρες, στο μαθητή θα τα μεταδώσει καλύτερα ένας ηλεκτρολόγος ενός ΤΕΙ της περιφέρειας που δεν είχε ούτε καθηγητές και δημιουργήθηκε μόνο και μόνο για να τονωθεί η τοπική οικονομία.

Αν ελπίζω για αλλαγή όλης αυτής της μιζέριας; Δεν ελπίζω. Όλο αυτό το μπουλούκι ημιμαθών μαζί με το άλλο των συνδικαλιστών –παρασίτων θα τα αφανίσει όλα. Μόνο τότε, όταν θα φάνε τις σάρκες τους θα ανατείλει κάποιο φως.

Αν υπάρχουν εξαιρέσεις; Βεβαίως υπάρχουν και ευτυχώς, αλλά είναι τόσο λίγες που χάνονται στον σωρό των «επιστημόνων».

Κ. Στεργίου
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=17157

Σχόλιο προσλαλιάς. Ας είμαστε λίγο επιεικείς με τους δασκάλους των παιδιών μας, αν σκεφτούμε πως οι άνθρωποι αυτοί σαν μόνη διέξοδο για να κάνουν μια κάποια καριέρα έχουν την εκπαίδευση. Η ελεύθερη αγορά έχει έτσι κι αλλιώς τους δικούς της κανόνες.

http://proslalia.blogspot.com