Βάσει του πλαισίου, που αναμένεται να παρουσιαστεί στο σημερινό (21/12) υπουργικό συμβούλιο, τα τυχερά παιχνίδια θα...
κατατάσσονται σε δύο κατηγορίες, τα ψυχαγωγικά τεχνικά παιχνίδια και τα αμιγώς τυχερά παιχνίδια.
Ανάλογα με τον τρόπο διεξαγωγής τους τα τεχνικά και τυχερά παιχνίδια θα διακρίνονται σε μηχανικά παιχνίδια, ηλεκτρικά παιχνίδια, ηλεκτρομηχανικά παιχνίδια, ηλεκτρονικά παιχνίδια και στον εξ αποστάσεως στοιχηματισμό (internet, mobile, itv).
Το προσδοκώμενο κέρδος από τα τυχερά παιχνίδια θα ανέρχεται στο 60% του ύψους στοιχηματισμού του κάθε μηχανήματος. Οι παίκτες θα έχουν τη δυνατότητα να παίζουν μόνο μέχρι ένα ορισμένο ποσό για μία χρονική περίοδο και σε καμία περίπτωση δεν θα γίνεται να χάσουν περισσότερα χρήματα από αυτά που στοιχηματίζουν.
Αναφορικά με τον αριθμό και την κατανομή των αδειών, σύμφωνα με τα επικρατέστερα σενάρια, θα υπάρξει είτε άνοιγμα της αγοράς με διεθνή διαγωνισμό, είτε διεθνής διαγωνισμός με μεταβατικό στάδιο για 2-3 χρόνια, είτε προκήρυξη συγκεκριμένου αριθμού αδειών με καθορισμένο κόστος, είτε θα παραχωρηθούν νέες άδειες και δικαιώματα εκμετάλλευσης στον ΟΠΑΠ για ορισμένο χρόνο με προκαθορισμένη τιμή ανά άδεια.
Στη συνέχεια ο ΟΠΑΠ θα πρέπει να επιλέξει κατ΄ ελάχιστον τρεις παρόχους στους οποίους θα αναθέσει την αγορά, εγκατάσταση, λειτουργία και διαχείριση των τερματικών.
Βάσει Μνημονίου, η Ελλάδα θα πρέπει να έχει έσοδα από την αδειοδότηση τυχερών παιχνιδιών ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ από πώληση αδειών και 200 εκατομμυρίων ευρώ από ετήσια δικαιώματα.
Με το νομοσχέδιο επιτρέπεται το διαδικτυακό στοίχημα, αλλά οι ιστοσελίδες θα πρέπει να έχουν υποχρεωτικά την κατάληξη gr. Δημιουργούνται επίσης ανταλλακτήρια στοιχημάτων που επιτρέπουν την ανταλλαγή στοιχημάτων μεταξύ παικτών αλλά και παρόχων, ενώ τροποποιούνται οι διατάξεις που ρυθμίζουν τη λειτουργία του Οργανισμού Διεξαγωγής ΙπποδρομιώνΕλλάδος.
Οι ανήλικοι απαγορεύεται να έχουν πρόσβαση σε τυχερά παιχνίδια, ενώ δημιουργείται ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή, η Επιτροπή Εποπτείας Παιχνιδιών που θα εξετάζει, θα χαρακτηρίζει και θα πιστοποιεί κάθε τύπο παιχνιδιού ή λογισμικού παιχνιδιού.
Συναρτήσει αυτού, οι χώροι διεξαγωγής των παιχνιδιών θα απέχουν από σημεία που συχνάζουν ανήλικοι, ενώ οι καταστηματάρχες που δεν τηρούν τις διατάξεις προστασίας των ανηλίκων θα έχουν αυστηρές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις. Θεσπίζονται δε ποινές που ξεκινούν από διοικητικά πρόστιμα και προσωρινή αναστολή λειτουργίας και μπορούν να οδηγήσουν σε ποινικές κυρώσεις, φυλάκιση, και αφαίρεση της άδειας λειτουργίας.
Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα ισχύει από το 2002 καθολική απαγόρευση της λειτουργίας τυχερών και τεχνικών ψυχαγωγικών παιχνιδιών εκτός από αυστηρά περιορισμένους χώρους όπως τα πρακτορεία του ΟΠΑΠ και τα καζίνο. Μία συνέπεια αυτής της καθολικής απαγόρευσης ήταν η καταδίκη της Ελλάδας με απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και η επιβολή προστίμου ύψους 32.000 ευρώ ανά ημέρα ή 11,5 εκατομμυρίων ευρώ ανά έτος.
H παντελής απουσία ρυθμιστικού πλαισίου έχει οδηγήσει στο προοδευτικά de facto παράνομο άνοιγμα της αγοράς τεχνικών και τυχερών παιχνιδιών με ανεξέλεγκτες διαστάσεις, ενώ η εξάπλωση του διαδικτύου έχει διαμορφώσει μια νέα αγορά ηλεκτρονικού στοιχήματος που λειτουργεί χωρίς κανενός είδους ρύθμιση και εποπτεία.
Ενδεικτικά, σήμερα, εκτιμάται ότι στη χώρα μας λειτουργούν περισσότεροι από 250 διαδικτυακοί τόποι στοιχηματισμού, έως και 20 χιλιάδες ηλεκτρονικές μηχανές ψυχαγωγικών παιχνιδιών περιορισμένου κέρδους (AWPs) και έως και 150 χιλιάδες ηλεκτρονικοί υπολογιστές που παρέχουν παράνομα τυχερά παιχνίδια (τύπου φρουτάκια). Να σημειωθεί, τέλος, ότι ο παράνομος τζίρος όλων αυτών των τυχερών παιχνιδιών εκτιμάται σε πάνω από 4 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.
http://www.cosmo.gr