Η κυβέρνηση ακροβατεί σε τεντωμένο σχοινί κι έχει να αντιμετωπίσει από τη μια τις επιταγές της Τρόικας κι από την άλλη τις εσωκομματικές προστριβές. Δεν είναι λίγοι μάλιστα εκείνοι, που λένε ότι τα περιθώρια αντοχής και ανοχής των βουλευτών έχουν στενέψει τόσο, που σε περίπτωση νέας ψηφοφορίας για επιβολή νέων μέτρων, οι διαρροές στο κυβερνών κόμμα θα είναι περισσότερες.
Υπάρχουν ωστόσο και οι «φωνές», που εισηγούνται στον πρωθυπουργό, εκλογές μέχρι την άνοιξη. Το σίγουρο είναι ότι μέχρι τον Μάρτιο, η κυβέρνηση θα πρέπει να δώσει εξετάσεις στο ΔΝΤ για να μπορέσει να εκταμιευτεί η τέταρτη δόση του δανείου.
Για να γίνει αυτό θα πρέπει να κλείσει τα ανοιχτά μέτωπα και να αντιμετωπίσει:
- τις ισχυρές και πολυπληθείς επαγγελματικές ομάδες (δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, αρχιτέκτονες, φαρμακοποιοί), αφού έχει εξαγγείλει ότι θα ανοίξει αυτά τα λεγόμενα «κλειστά επαγγέλματα».
-τα δυναμικά συνδικάτα των ΔΕΚΟ στις μεταφορές και τις αστικές συγκοινωνίες
-τους εργαζόμενους στον στενό δημόσιο τομέα, αφού θα ανοίξει ο διάλογος για το ενιαίο μισθολόγιο, που θα μειώσει κατά πολύ τους μισθούς στα ανώτερα και ανώτατα κλιμάκια.
Πάντως η δυσκολία στο να αντιμετωπιστούν όλα αυτά τα ζητήματα, οδηγεί τον Γ. Παπακωνσταντίνου, να ζητήσει προτάσεις από τα πολιτικά κόμματα και τους κοινωνικούς εταίρους.
Η πίεση άλλωστε από την Τρόικα το επόμενο διάστημα θα είναι ασφυκτική και με αυτόν τον τρόπο ο υπουργός Οικονομικών θα καταστήσει σαφές, ότι περιθώρια για μη συνεργασία δεν υπάρχουν.
Κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης, πάντως, λένε, ότι αυτό που θα δοκιμάσει πραγματικά τις αντοχές της κυβέρνησης, είναι το μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό πλαίσιο, δηλαδή η εξειδίκευση των μέτρων, που θα ληφθούν το 2012 και μετά, για να μειωθεί το έλλειμμα κάτω από το 3% του ΑΕΠ το 2014.
Πολλά βέβαια θα εξαρτηθούν και από το πρώτο 20ήμερο του νέου χρόνου, αφού οι εργαζόμενοι τόσο στις συγκοινωνίες, όσο και η ΓΣΕΕ με την ΑΔΕΔΥ, έχουν εξαγγείλει δυναμικές κινητοποιήσεις.
Αν αυτές συνεχιστούν και η κατάσταση στην πρωτεύουσα ειδικά με τις απεργίες στα ΜΜΜ συνεχίσει να είναι αφόρητη, τότε η κυβέρνηση θα πρέπει να συνυπολογίσει και το λαϊκό ανάθεμα των πολιτών, που ταλαιπωρούνται καθημερινά στις μετακινήσεις τους.
Κοντός ψαλμός, αλληλούια!
http://www.newsday.gr/