Κωλυσιεργία των τραπεζών ως προς την επίτευξη εξωδικαστικών συμβιβασμών με οφειλέτες, διαπιστώνει η γγ Καταναλωτή του υπουργείου Εργασίας. Τα στοιχεία που δείχνουν ότι οι τράπεζες αφήνουν αβοήθητους τους πιστωτές
Απροθυμία για την επίτευξη εξώδικου συμβιβασμού των υπερχρεωμένων οφειλετών δείχνει το μεγαλύτερο μέρος των τραπεζών, όπως διαπιστώνει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του υπουργείου Εργασίας.
Ο εξώδικος συμβιβασμός έχει τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Σεπτεμβρίου 2010. Αν και οι αιτήσεις που φτάνουν καθημερινά στα γραφεία των αρμόδιων φορέων είναι εκατοντάδες, μέχρι σήμερα έχει επιτευχθεί μόλις ένας συμβιβασμός με υπερχρεωμένο πελάτη.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή διαπιστώνεται απροθυμία, αδράνεια ή τουλάχιστον ελλιπής προετοιμασία των τραπεζών να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της διαδικασίας.
«Ενώ ήδη είναι μεγάλος ο αριθμός των καταναλωτών που έχουν καταθέσει αιτήσεις εξώδικου συμβιβασμού με αντίστοιχα σχέδια διευθέτησης οφειλών προς τις τράπεζες, δεν έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα σχεδόν κανένας συμβιβασμός», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Ειδικότερα, ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει υποβάλει μέχρι σήμερα σχέδια διευθέτησης οφειλών από 1.155 οφειλέτες, ο Τραπεζικός Διαμεσολαβητής από 570 οφειλέτες, η ΕΚΠΟΙΖΩ από 502 οφειλέτες, ενώ εκατοντάδες ή και χιλιάδες είναι οι προτάσεις που έχουν υποβληθεί από λοιπές ενώσεις καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ, ΙΝΚΑ κ.ά.) και ασφαλώς από δικηγόρους.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα έχει επιτευχθεί μόλις ένας συμβιβασμός. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 3.888 συνολικές αιτήσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή προς τους πιστωτές έχουν απαντηθεί μόλις 123 (δηλαδή ποσοστό 3,16%) και έχουν δοθεί μόλις πέντε θετικές απαντήσεις.
Από στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από ενώσεις προκύπτει ότι μεγάλες τράπεζες συστηματικά δεν απαντούν στις αιτήσεις των οφειλετών, ακόμη μάλιστα και σε αυτές που έχουν κατατεθεί ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Άλλες μεγάλες τράπεζες , σε περίπτωση ανταπόκρισης, το κάνουν μόνο για να ζητήσουν πρόσθετα στοιχεία, δίχως να παίρνουν θέση επί του σχεδίου.
Κάποιες άλλες τράπεζες αντιπροτείνουν μηνιαίες δόσεις χιλιάδων ευρώ ή την εξυπηρέτηση του χρέους με μικρές καταβολές. Μεγαλύτερη προθυμία απαντήσεων και ουσιαστικότερου διαλόγου διαφαίνεται μέχρι σήμερα από μικρότερα πιστωτικά ιδρύματα.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, «το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και ειδικότερα η Γενική Γραμματεία θα αναρτήσει προσεχώς στην ιστοσελίδα τα αναλυτικά στοιχεία που συγκεντρώνει από τους φορείς για την πρόοδο της διαδικασίας του εξώδικου συμβιβασμού. Παράλληλα, θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να διερευνηθούν και να αντιμετωπιστούν φαινόμενα εναρμονισμένων πρακτικών».
news247.gr/