Τις έντονες αντιδράσεις των εμπόρων και των εισαγωγέων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχουν προκαλέσει οι ρυθμίσεις για τη νέα απόσυρση Ι.Χ. και τη νέα κλίμακα του φόρου πολυτελείας.
Υποστηρίζουν ότι το νέο αυτό καθεστώς δημιουργεί...
σημαντικές στρεβλώσεις στην αγορά και δηλώνουν ότι ετοιμάζονται να προσφύγουν τόσο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, όσο και στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλά και σε δικαστήρια χαμηλότερου βαθμού, με αγωγές κατά του ελληνικού δημοσίου.
Οι καταγγελίες και οι προσφυγές αναμένεται να γίνουν τόσο μέσω του Συνδέσμου Εμπόρων και Εισαγωγέων Ελλάδος, όσο και από ιδιώτες εμπόρους. Πού, όμως, βρίσκονται οι ενστάσεις του συγκεκριμένου κλάδου.
Σε ό,τι αφορά το φόρο πολυτελείας, εντοπίζουν τρία σοβαρά προβλήματα. Εκτιμούν κατ΄ αρχήν ότι καταστρατηγείται το άρθρο 110 της συνθήκης της Λισαβόνας, το οποίο προβλέπει ότι κάθε χώρα μπορεί να επιβάλει φόρους, αλλά αναλογικά και όχι δυσανάλογα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό έχει εφαρμογή στα οχήματα, που πωλούνται καινούρια στην Ελλάδα, και στα υπόλοιπα, που εισάγονται μεταχειρισμένα. Αναφέρουν, μάλιστα, το εξής παράδειγμα:
Καινούριο Ι.Χ., εργοστασιακής αξίας 22.000 ΕΥΡΩ, επιβαρύνεται με φόρο πολυτελείας 10%, δηλαδή 2.200.
Ένα ίδιο μοντέλο, μεταχειρισμένο επτά μηνών, με περίπου 10.000 χιλιόμετρα, έχει κατ΄ αρχήν έκπτωση στη φορολογητέα αξία λόγω παλαιότητας και απομείωσης, σύμφωνα με τον επίσημο πίνακα του υπουργείου οικονομικών, 9,5%. Δηλαδή, η φορολογητέα του αξία διαμορφώνεται στα 19.910. Με τη νέα κλίμακα, επιβαρύνεται με φόρο 40%, δηλαδή 7.964 ΕΥΡΩ. Αυτό σημαίνει ότι ο φόρος για το μεταχειρισμένο είναι σχεδόν τετραπλάσιος του καινούριου.
Οι εκπρόσωποι των εμπόρων υποστηρίζουν ότι ? με αυτό το καθεστώς ? καταστρατηγείται επιπλέον η έννοια της αναλογικότητας και παρεμποδίζεται το ελεύθερο εμπόριο.
autocarnet.