Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

Άρχισαν να χάνουν... λάδια τα οχήματα του Στρατού

• Προβλήματα από τις περικοπές στις προμήθειες λιπαντικών και καυσίμων
• Ακινητοποιημένα παραμένουν οχήματα του Στρατού

Ξέμειναν από λιπαντικά τα άρματα μάχης και τα οχήματα του Στρατού. Οι περιορισμένες ποσότητες λαδιών που διατίθενται έχουν ως συνέπεια να παραμένει ακινητοποιημένος ένας (μικρός) αριθμός τροχοφόρων, ενώ προβληματισμός επικρατεί και στις μονάδες των τεθωρακισμένων.
Ελλείψει κονδυλίων οι παραγγελίες για την προμήθεια λαδιών πάσης φύσεως γίνονται με το… δελτίο. Αν και επισήμως διατυπώνεται πως δεν υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα στις κινήσεις των οχημάτων και των ερπυστριοφόρων, πηγές του Στρατού αναφέρουν πως σε ορισμένες μονάδες έχουν εντοπιστεί δυσλειτουργίες.

Οι ίδιες πηγές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και τονίζουν πως, αν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως το θέμα, τότε τα προβλήματα θα γενικευτούν. Κάτι που θα προκαλέσει μηχανικές βλάβες στα οπλικά συστήματα, αφού η αλλαγή λαδιών είναι απαραίτητη σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα για τη σωστή λειτουργία των κινητήρων, με κόστος στην επιχειρησιακή λειτουργία του Στρατού. Τα λιπαντικά αποτελούν έναν ακόμη πονοκέφαλο στην ηγεσία του Στρατού Ξηράς, όπως και τα καύσιμα. Αν και για την περίοδο αυτή οι απαιτούμενες ποσότητες είναι εξασφαλισμένες, το γεγονός ότι δεν έχει υπογραφεί η συμφωνία με τον προμηθευτή καυσίμων για το επόμενο έτος δημιουργεί ανησυχία.

Περιορισμένη διαθεσιμότητα καυσίμων καταγράφεται και στο Πολεμικό Ναυτικό. Οι αρμόδιοι αισιοδοξούν πάντως πως με το νέο έτος θα λυθεί το θέμα, καθώς εξοφλήθηκαν σε ένα μεγάλο ποσοστό οι οφειλές των προηγούμενων χρόνων.

Ληγμένα βλήματα

Στο μεταξύ, αίσθηση προκάλεσε το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του Τύπου της Κυριακής για τις πτήσεις στο Αιγαίο των μαχητικών αεροσκαφών Μιράζ 2000 με ληγμένα βλήματα. Η οικονομική κρίση φέρεται να έχει επιφέρει ένα βαρύ πλήγμα στην Πολεμική μας Αεροπορία, με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας πάντως να εμφανίζεται αδύναμη να διαχειριστεί το πρόβλημα και να επιτρέπει στα αεροσκάφη και τους πιλότους να πετούν στο Αιγαίο με ληγμένα βλήματα ραντάρ S-530R και IR «Magic». Το ερώτημα είναι αν έχει ταυτόχρονα αναλάβει και τις ευθύνες της, «στέλνοντας» τα αεροσκάφη να κάνουν «readiness» με βλήματα που δεν είναι σε ενέργεια.

(Ε.Τ. - ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΥΤΡΑΣ)
(Σ.Λ.)
staratalogia.blogspot.com/