Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2010

Eίμαι μουσουλμάνος-ρωτάτε γιατί θέλω τζαμί;

Γιατί ζητούν τζαμί οι Μουσουλμάνοι; Γιατί θέλουν να προσεύχονται σε αυτό. Ο πιστός καλείται να πηγαίνει σε τζαμί πέντε φορές την ημέρα αν οι συνθήκες το επιτρέπουν και υποχρεωτικά την Παρασκευή στη μεσημεριανή προσευχή. Αντ’ αυτού στη χώρα μας οι πιστοί κατεβαίνουν σε υπόγεια και γκαράζ για να προσευχηθούν.


Με την αθρόα και ανεξέλεγκτη έλευση προσφύγων και μεταναστών από μουσουλμανικές χώρες και, κυρίως, από χώρες που δεν γνώριζαν ούτε πού είναι η Ελλάδα, (θύματα της πολιτικής Μπους από το 2001 και μετά), οι περίπου 15 χώροι προσευχής των μόνιμων μουσουλμάνων κατοίκων της εποχής εκείνης, έγιναν πλέον των 100 στην Αττική.

Είναι αναγκαίο σήμερα να υπάρχει ένα επίσημο τέμενος με επίσημο λειτουργό, ακαδημαϊκό θεολόγο, που να διδάσκει το μετροπαθές Ισλάμ και να είναι σε θέση να καθοδηγεί τη μουσουλμανική κοινότητα, δίνοντας την ορθή διδασκαλία που θα προάγει τα ιδεώδη του Ισλάμ για μία αρμονική πολυπολιτισμική κοινωνία αρμονίας και ισότητας.

Με την έλλειψη τεμένους και επίσημου ιμάμη, ο καθένας μπορεί στο υπόγειό του να λέει ό,τι θέλει, παραπλανώντας τους πιστούς που ακουμπούν τις αγωνίες και τα βάσανά τους στην πίστη τους. Αυτό, βεβαίως, δε σημαίνει ότι έχουμε εξτρεμιστικά στοιχεία. Τα ανησυχητικά για μας είναι η ημιμάθεια και η μη ενσωμάτωση με την κοινωνία.

Η Πολιτεία συνεργάστηκε με την Μουσουλμανική Ενωση Ελλάδας και ψήφισε τον ικανοποιητικό νόμο του 2006 που προβλέπει ελληνικό τέμενος 500 ατόμων στον Ελαιώνα. Βέβαια, η χωρητικότητα δεν καλύπτει τις ανάγκες όλων, όμως υπάρχει τρόπος να επιλυθεί εύκολα αυτό το ζήτημα με καλή συνεργασία με την περιφέρεια και τους δήμους.
Στις περιοχές που είναι μακριά από τον Ελαιώνα, μπορεί ο δήμος ή η περιφέρεια να διαθέσει, έναντι συμβολικού ενοικίου, χώρο της περιοχής που να είναι στο φως από κάθε άποψη, κι έτσι να υποχρεωθούν να κλείσουν οι διάσπαρτοι χώροι που πολλές φορές είναι δίπλα- δίπλα. Ακούσαμε τις κορώνες περί κόντρας σιιτών -σουνιτών στην Ελλάδα και θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι αυτά λέγονται για να καθυστερήσει το έργο. Ζούμε αρμονικά, προσευχόμαστε μαζί, γιορτάζουμε μαζί, συζητούμε μαζί.

Οι σφαγές που βλέπουμε στο Ιράκ είναι πολιτικά υποκινούμενες και οι πολιτικοί μας το γνωρίζουν, απλά ορισμένους τους ενδιαφέρει η αποσταθεροποίηση της κοινωνίας για μικροκομματικά οφέλη.

Το τζαμί είναι για τα παιδιά μας. Τα παιδιά μας γεννιούνται εδώ, σπουδάζουν και χτίζουν τη ζωή τους, δεν έχουν άλλη πατρίδα από την Ελλάδα. Κανείς δεν μπορεί να τα ξεχωρίσει από τα χριστιανόπουλα, παρά μόνο από το γεγονός ότι τα μεν προσεύχονται στα υπόγεια και τα δε σε εκκλησίες.

Αλλοι παντρεύονται με δόξα και καμάρι στην ολόλαμπρη εκκλησία και άλλοι στο σκοτεινό υπόγειο. Ας μην πω καλύτερα για όσους πεθαίνουν. Για να νοιώθουμε ισότιμοι απέναντι στην κοινωνία όχι μόνο στις υποχρεώσεις.

Γιατί είναι θέμα αξιοπρέπειας και πολιτισμού που η Ελλάδα δίδαξε προς τα έξω. Το τζαμί είναι ανάγκη για να μάθουν τα παιδιά μας να είναι καλοί μουσουλμάνοι και να προσφέρουν το καλύτερο στην κοινωνία. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί πρέπει να υπάρχουν έλληνες πολίτες δύο ταχυτήτων και γιατί τα παιδιά των μουσουλμάνων, μιας θρησκείας 1,8 δις ανθρώπων με τεράστια συμβολή στην ανθρωπότητα ανά τους αιώνες, να καταδικάζονται ως υποδεέστεροι των άλλων λόγω της θρησκείας τους.

http://www.aixmi.gr