Εννέα Ελληνες που συζητήθηκαν πολύ κατά τη διάρκεια της χρονιάς που έφυγε μιλούν για τις μεγάλες αποφάσεις που έχουν πάρει- και τις οποίες θα προσπαθήσουν να υλοποιήσουν - για τους επόμενους δώδεκα μήνες
Καθένας τους έχει το δικό του πεδίο δράσης: μουσική, θέατρο, εικαστικές τέχνες, κινηματογράφος, πεζογραφία, αρχιτεκτονική, μαγειρική... Το 2010 ήταν η χρονιά τους. Διακρίθηκαν και τα ονόματά τους έγιναν θέμα συζήτησης. Τι να περιμένουμε από αυτούς το 2011 και, ακόμη σημαντικότερο, τι θα ήθελαν οι ίδιοι να κάνουν το 2011; Το «Βήμα» τους ζήτησε να αποκαλύψουν τη μεγάλη τους απόφαση για τη νέα χρονιά.
XΡΗΣΤΟΣ OΙΚΟΝΟΜΟΥ, συγγραφέας
«Παρ΄ ότι δεν είμαι από τους ανθρώπους που διακρίνονται για την αποφασιστικότητά τουςσκέφτηκα να κάνω εφέτος μια εξαίρεση. Υπάρχει μια φράση στο μυθιστόρημα του Τζον Στάινμπεκ “Τα Σταφύλια της Οργής”: «Αnybody can break down. Ιt takes a man not to»- δεν τη μεταφράζω, για να μη χαθεί η ποίηση, όπως θα έλεγε και ο Φροστ. Κουβαλάω μέσα μου, εδώ και πολλά χρόνια,αυτά τα λόγια.Και μου φαίνεται ότι το 2011 θα χρειαστεί να τα εφαρμόσω στην πράξη. Θα προσπαθήσω, λοιπόν,να μη λυγίσω κάτω από το βάρος όλων αυτών που συμβαίνουν γύρω μας, όλων αυτών που θα συμβούν τους επόμενους μήνες. Θα προσπαθήσω να συνεχίσω να γράφω (όχι να δημοσιεύω) ιστορίες,να αφηγούμαι το πάθος, τον φόβο, την ελπίδα των αδύναμων ανθρώπων. Θα δυσκολευτώ πολύ, το ξέρω· το πιθανότερο είναι να μην τα καταφέρω.Αποφάσισα όμως να προσπαθήσω.Να προσπαθήσω να μη λυγίσω».
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1970.Το 2003 δημοσίευσε τη συλλογή διηγημάτων «Η γυναίκα στα κάγκελα» (Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα).Το «Κάτι θα γίνει,θα δεις» (Εκδόσεις Πόλις) εκδόθηκε το 2010. Περιείχε δεκαέξι ιστορίες για το σκοτάδι που ζει στη διπλανή πόρτα, με «σκηνικό» τα Καμίνια, τη Νίκαια, τη Δραπετσώνα, το Κερατσίνι.
Το βιβλίο έγινε μπεστ σέλερ και υπήρξε ένα από τα πιο συζητημένα της χρονιάς.
ΦΟΙΒΗ ΓΙΑΝΝΙΣΗ
αρχιτέκτων και ποιήτρια
«Η απόφασή μου είναι να διαβάζω,όπως κάθε χρονιά, καθημερινά λίγους στίχους από την “Ιλιάδα”.Η “Ιλιάδα” αποτελούσε μέρος του φορτίου της Κιβωτού, που κουβαλούσε μέσα της ως σπόρους και κάποια αγαπημένα για τους επιβάτες βιβλία. Στην “Ιλιάδα”, όπως έγραψε ο Ρέντφιλντ, αναπτύσσεται με εκπληκτικό τρόπο το ζεύγος φύσης- πολιτισμού.Υπάρχουν επίσης σε αυτήν η φιλία, ο θάνατος, η μητρότητα, η συντροφικότητα. Αγαπώ και επανέρχομαι συνέχεια στις ομηρικές παρομοιώσεις. Σε κάποιες από αυτές, τις οποίες διαβάζω ξανά και ξανά,ο πόλεμος που μαίνεται πάνω στα σώματα των ηρώων δίνεται ως μεταφορά στιγμών του καιρού πάνω σε φυσικά στοιχεία·δένδρα και άνθη, και πέτρες, και θάλασσα, και βράχους».
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ
Επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας, συνέλαβε,σχεδίασε και υλοποίησε μαζί με τον Ζήση Κοτιώνη,καθηγητή στο ίδιο τμήμα, την «Κιβωτό των Σπόρων»,έργο που αποτέλεσε την ελληνική συμμετοχή στη 12η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας το φθινόπωρο του 2010.Η «Κιβωτός» δέχτηκε θετικά σχόλια από τον διεθνή Τύπο,με έντυπα μεγάλου κύρους,όπως οι «Νew York Τimes»,να της αφιερώνουν εκτενή δημοσιεύματα.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΛΛΙΔΗΣ
επιχειρηματίας- σεφ
«Η απόφαση που πήρα για το 2011 είναι να μαγειρεύω πιο ελληνικά, πιο υγιεινά και να μπορέσω να αυξήσω τις πρώτες ύλες που έχουν να κάνουν με βιολογικά προϊόντα όσο το δυνατόν περισσότερο, τόσο στο εστιατόριό μου όσο και στις άλλες δουλειές μου. Είναι σημαντικό να διατηρεί κάποιος τη σωματική και την ψυχική του υγεία, διότι τι να τα κάνεις τα δύο σπίτια στο Πήλιο,που μια ζωή ονειρευόμουν, και τις καταθέσεις στην τράπεζα, αν είσαι με το θερμόμετρο αγκαλιά; Επίσης θα προσπαθήσω να μειώσω τις τιμές του εστιατορίου κατά τουλάχιστον 30%».
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ
Από τότε που θυμάται τον εαυτό του ο Βασίλης Καλλίδης ήταν μέσα σε μια κουζίνα.Από την εφηβική του ηλικία η ενασχόλησή του με το επάγγελμα έγινε πιο στενή.Σπούδασε μαγειρική στη Θεσσαλονίκη,όπου γεννήθηκε,ενώ η εφετινή εκπομπή του «Food and the city» στο Μega και οι εμφανίσεις του ως σεφ στην υψηλής τηλεθέασης εκπομπή «Πρωινό μου» στο ίδιο κανάλι τον έχουν κάνει πανελληνίως γνωστό.Ιδιοκτήτης του εστιατορίου «Ανετον»,ο Βασίλης Καλλίδης συνεργάζεται και με το περιοδικό «Βήμα-Gourmet». ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΜΒΑΚΙΔΗΣ - ΣΤΑΘΗΣ ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ
γκαλερίστες - επιχειρηματίες
«Γ ια το 2011 έχουμε αποφασίσει να αγνοήσουμε την κρίση και το γενικότερο αρνητικό κλίμα που επικρατεί, να απαντήσουμε με εξωστρέφεια και να επεκτείνουμε ακόμα περισσότερο τις δραστηριότητες του Βreeder. Εχουμε σκοπό να αυξήσουμε τον αριθμό των καλλιτεχνών με τους οποίους συνεργαζόμαστε (Αθανάσιος Αργιανάς, Στέλιος Φαϊτάκης,Διονύσης Καβαλιεράτος, Ηλίας Παπαηλιάκης,Αλέξανδρος Τζαννής,Γιάννης Βαρελάς και Βαγγέλης Βλάχος) και να εντείνουμε την προώθηση νέων ελλήνων καλλιτεχνών στο εξωτερικό. Ηδη το φθινόπωρο που μας πέρασε δημιουργήσαμε με μεγάλη επιτυχία το Βreeder Feeder·το 30 θέσεων πειραματικό εστιατόριο με κουζίνα οικολογικής συνείδησης. Εχουμε σκοπό να συνεχίσουμε τις συνεργασίες μας με ανθρώπους του ευρύτερου δημιουργικού περιβάλλοντος.Στόχος μας είναι να υλοποιήσουμε και άλλα projects εκτός του αμιγώς εικαστικού χώρου που ειδικά αυτή την περίοδο έχει τόσο μεγάλη ανάγκη η Αθήνα».
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ
Το δίδυμο που μεταμόρφωσε ένα εγκαταλειμμένο παγωτοποιείοαποθήκη ελαστικών του 1970 σε χώρο εικαστικής δράσης ευθύνεται εν πολλοίς για την είσοδο του Μεταξουργείου στον χάρτη των πολιτιστικών δρώμενων της πόλης.Το 2010,στον δεύτερο χρόνο λειτουργίας της,η γκαλερί Τhe Βreeder απέκτησε πολλούς πιστούς φιλοξενώντας σύγχρονους καλλιτέχνες και διάφορα projects,ενώ αίσθηση έχει κάνει το πρώτο εικαστικό εστιατόριο της Αθήνας που λειτουργεί στους χώρους της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ, ηθοποιός
«Δ εν είναι απλές οι αποφάσεις για τη νέα χρονιά.Πέρυσι είχα αποφασίσει να διαβάζω λίγο περισσότερο ποίηση κάθε μέρα και το κατάφερα- αλλά ως έναν βαθμό. Πιστεύω λοιπόνότι σημασία δεν έχει τόσο ποια απόφαση θα πάρεις αλλά αν θα μπορέσεις να την τηρήσεις. Μέχρι σήμερα όποια απόφαση έπαιρνα άρχιζε και τέλειωνε σε εμένα. Εφέτος λέω να αλλάξω. Παρ΄ ότι θα ακουστεί κλισέ,νιώθω την ανάγκη να ανοιχτώ κοινωνικά- όχι από την άποψη των δημοσίων σχέσεων. Νιώθω την ανάγκη να βγω από τη στενή μου σφαίρα,τις προσωπικές μου επιδιώξεις.Καλά είναι τα βραβεία και οι διακρίσεις,αλλά οι καιροί είναι τέτοιοι που μας προστάζουν να γίνουμε περισσότερο γενναιόδωροι:να δώσουμε το χέρι στον διπλανό μας.Η προσφορά θα δώσει τη δύναμη στον καθένα μας.Για να αρχίσουμε να λειτουργούμε πρέπει πρώτα να συνδεθούμε μεταξύ μας. Ας μην ξεχνάμε ότι τα καλύτερα πράγματα στην τέχνη έγιναν σε καιρούς κρίσης ή αμέσως μετά από καιρούς κρίσης και τα έφτιαξαν παρέες. Θέλωλοιπόννα μπορώ να κοιτάζω τους άλλους στα μάτια. Θέλω να ρίξω μια ουσιαστική ματιά στον διπλανό μου. Θέλω να πάρω το ρίσκο να μη φοβάμαι να φανώ βλάκας. Εχω την ανάγκη να δω ανθρώπους να γίνονται “οι τρελοί του χωριού” και να τολμήσω να γίνω ένας από αυτούς».
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ
Ο νεαρός ηθοποιός- και πτυχιούχος Πληροφορικής και Διοίκησης Επιχειρήσεων από το Deree- μετά τις σπουδές του στη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου το 2007 συστήθηκε στο ευρύ κοινό μέσα από τη θεατρική «Κατσαρίδα» του Βασίλη Μαυρογεωργίου και με τα τηλεοπτικά «Αγρια παιδιά»,σε σκηνοθεσία Χρ.Νικολέρη,στο Μega.Για τον ρόλο του ως ένας από τους τρεις παλαιστίνιους αδελφούς της παράστασης «Σφαγείο» του Ιλάν Χατσόρ,σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου (παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών και του Θεάτρου του Νέου Κόσμου) τιμήθηκε με το βραβείο Δημήτρης Χορν 2010.
ΣΥΛΛΑΣ ΤΖΟΥΜΕΡΚΑΣ
σκηνοθέτης και ηθοποιός
«Σ την ταινία του Αλμοδόβαρ “Το μυστικό μου λουλούδι” υπάρχει μια σκηνή όπου η ηρωίδα συναντά τη μητέρα της. “Είμαι απελπισμένη” της λέει. Και η μητέρα της τής απαντά: “Είσαι σαν αγελάδα που έχασε το κουδούνι της”. Μια καλή απόφαση για το 2011 είναι να μην είμαστε γελάδια, για να μη χρειαζόμαστε κανένα κουδούνι».
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ
Γεννήθηκε το 1978 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε θέατρο στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και σκηνοθεσία κινηματογράφου στην Αθήνα (Σχολή Σταυράκου).Το 2001, όταν ήταν μόλις 23 ετών,η σπουδαστική ταινία του «Τα μάτια που τρώνε» επελέγη στο διαγωνιστικό τμήμα ταινιών μικρού μήκους Cinefondation του Φεστιβάλ Κανών.Εχει σκηνοθετήσει τη μικρού μήκους «Βροχή» (Α΄ Κρατικό Βραβείο ταινίας μικρού μήκους 2002) και έχει εργαστεί ως σκηνοθέτης για τις εκπομπές «Φάκελοι» (Μega 2004- 2007) και «Παρασκήνιο» (ΝΕΤ).Το 2006 παρακολούθησε το Τμήμα Υποκριτικής του Stella Αdler Studio στη Νέα Υόρκη. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του «Χώρα προέλευσης» έκανε το ντεμπούτο της τον περασμένο Σεπτέμβριο στο 67ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βενετίας.
ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΟΡΣΗΣ, ντράμερ των Film
«Δ εν είναι εύκολο να πάρει κανείς μεγάλες αποφάσεις μέσα στο 2011, με τους τοκογλύφους πάνω από το κεφάλι του,εκτός αν έχει αποφασίσει να ανατρέψει τον εαυτό του και τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τις ανάγκες και τις επιθυμίες του.Και αυτή, νομίζω,είναι η μεγαλύτερη κοινωνική ανάγκη και πρέπει να γίνει και επιθυμία:ένας πιο απλός και άμεσος τρόπος να απαλλαγούμε από όσα μας έχουν “φορέσει” ως πρέπει στην καθημερινότητά μας, ως “καλύτερο” τρόπο ζωής,μια πιο δημιουργική και καλόγουστη στάση ζωής με δράση και αντίδραση καθημερινή, προσωπική και κυρίως μαζική, απέναντι στο εύκολο και στο πρόχειρο,στο γρήγορο, στο αβίαστο, στο απενοχοποιημένο, στο βόλεμα, στο συνηθισμένο,στις δεκάδες φοβίες που ταΐζουν διαφημιστές και κανάλια. Πρέπει να γίνουμε περισσότερο “ένας για όλους και όλοι για έναν”. Μεταξύ μας, στην πραγματική διάσταση της ζωής, στην ουσία. Για εμάς, η μουσική είναι ίσως το πιο άμεσο μέσο και ο τρόπος να έχουμε επαφή με την αλήθεια μέσα μας. Η διατήρηση αυτής της ισορροπίας είναι απόφαση τρόπου ζωής.Προς αυτή την κατεύθυνση σκεφτόμαστε, προσπαθώντας να ανατρέψουμε τον εαυτό μας και να τον προκαλούμε κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο.Μέσα από τη σκέψη αυτή θέλουμε να προχωρήσουμε το υλικό για τον νέο δίσκο, να συνεχίσουμε πιο εντατικά τη δουλειά και την προσπάθεια που έχουμε κάνει και είναι σε εξέλιξη στο εξωτερικό. Παράλληλα, να στήσουμε επιλεγμένες συναυλίες, όπως αυτή στο Gagarin205 στις 21 Ιανουαρίου».
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ
Οι Film είναι ένα τετραμελές «εναλλακτικό» ποπ-ροκ συγκρότημα με ήχο βασισμένο στο μπάσο,γυναικεία φωνητικά και τραγούδια που δίνουν την αίσθηση κινηματογραφικού σάουντρακ.Σχηματίστηκαν στις αρχές του 2001,αλλά το 2010 ήταν η χρονιά τους.Τον Μάιο συμμετείχαν στο Spot Festival της Δανίας- το πρώτο ελληνικό συγκρότημα που έπαιξε στη συγκεκριμένη διοργάνωση.Ακολούθησαν εμφανίσεις τους στο Φεστιβάλ Ρopkomm στο Βερολίνο και στο Ιceland Αirwaves της Ισλανδίας,ενώ στο νέο τους single «Ηarkur Fuglsins» συνεργάστηκαν με την Ισλανδή Ηildur Κristin των Rokkurro.
ΜΑΡΙΝΑ ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ, ηθοποιός
«Η απόφαση που πήρα για το 2011 είναι να συνεχίσω να πολεμάω για την τέχνη μου. Να κάνω καλές συνεργασίες, μικρά αλλά σταθερά βήματα, γιατί η “ταχύτητα” γενικώς δεν σε πάει πάντα μπροστά.Για αυτό,μετά το βραβείο που πήρα,επέλεξα να ανεβάσω το “Τζόρνταν” τωνΑν Ρέινολντς και Μόρια Μπουφίνι.Οχι επειδή είναι μονόλογος, αλλά διότι η σκληρή ιστορία της 20χρονης που κατηγορείται ότι θανάτωσε το παιδί της άγγιξε την ψυχή μου.Εξ ου και πρότεινα στον Νίκο Μαστοράκη να σκηνοθετήσει την παράσταση γύρω από τη νεαρή Σίρλεϊ, ένα πονεμένο κορίτσι που δεν βλέπει τις επιλογές της. Η συγκεκριμένη παράσταση ενισχύει την απόφασή μου να βαδίζω σε δύσκολους δρόμους και στόχος μου για τη νέα χρονιά είναι να συνεχίσω να ονειρεύομαι.Αυτό μας έχει μείνει...Προσωπικά,μετά το βραβείο,θα μπορούσα να μην έκανα τίποτα. Αλλά το να προσπαθεί κανείς να παραμένει ενεργός παρά τις δυσκολίες είναι, νομίζω, πιο ελκυστικό. Θα συνεχίσω λοιπόν να ψάχνω σωστές επιλογές,άγνωστους συγγραφείς,απαιτητικούς ρόλους».
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ
Απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης,ξεκίνησε από τον Χορό στον «Πλούτο» σε σκηνοθεσία του Μίμη Κουγιουμτζή,ενώ έχει δουλέψει με τον Πίτερ Χολ στην Επίδαυρο (Χορός στις «Βάκχες»),με τον Αντώνη Καλογρίδηκαι τον (σύζυγό της) Κώστα Σπυρόπουλο.Τα τελευταία χρόνια συνεργάστηκε με τον Σπύρο Ευαγγελάτο («Τάνγκο»,«Εντα Γκάμπλερ», «Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι»).Για την ερμηνεία της στην τελευταία παράσταση στο Αμφι-Θέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου τιμήθηκε με το βραβείο Μελίνα Μερκούρη 2010.
http://www.tovima.gr/
Καθένας τους έχει το δικό του πεδίο δράσης: μουσική, θέατρο, εικαστικές τέχνες, κινηματογράφος, πεζογραφία, αρχιτεκτονική, μαγειρική... Το 2010 ήταν η χρονιά τους. Διακρίθηκαν και τα ονόματά τους έγιναν θέμα συζήτησης. Τι να περιμένουμε από αυτούς το 2011 και, ακόμη σημαντικότερο, τι θα ήθελαν οι ίδιοι να κάνουν το 2011; Το «Βήμα» τους ζήτησε να αποκαλύψουν τη μεγάλη τους απόφαση για τη νέα χρονιά.
XΡΗΣΤΟΣ OΙΚΟΝΟΜΟΥ, συγγραφέας
«Παρ΄ ότι δεν είμαι από τους ανθρώπους που διακρίνονται για την αποφασιστικότητά τουςσκέφτηκα να κάνω εφέτος μια εξαίρεση. Υπάρχει μια φράση στο μυθιστόρημα του Τζον Στάινμπεκ “Τα Σταφύλια της Οργής”: «Αnybody can break down. Ιt takes a man not to»- δεν τη μεταφράζω, για να μη χαθεί η ποίηση, όπως θα έλεγε και ο Φροστ. Κουβαλάω μέσα μου, εδώ και πολλά χρόνια,αυτά τα λόγια.Και μου φαίνεται ότι το 2011 θα χρειαστεί να τα εφαρμόσω στην πράξη. Θα προσπαθήσω, λοιπόν,να μη λυγίσω κάτω από το βάρος όλων αυτών που συμβαίνουν γύρω μας, όλων αυτών που θα συμβούν τους επόμενους μήνες. Θα προσπαθήσω να συνεχίσω να γράφω (όχι να δημοσιεύω) ιστορίες,να αφηγούμαι το πάθος, τον φόβο, την ελπίδα των αδύναμων ανθρώπων. Θα δυσκολευτώ πολύ, το ξέρω· το πιθανότερο είναι να μην τα καταφέρω.Αποφάσισα όμως να προσπαθήσω.Να προσπαθήσω να μη λυγίσω».
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1970.Το 2003 δημοσίευσε τη συλλογή διηγημάτων «Η γυναίκα στα κάγκελα» (Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα).Το «Κάτι θα γίνει,θα δεις» (Εκδόσεις Πόλις) εκδόθηκε το 2010. Περιείχε δεκαέξι ιστορίες για το σκοτάδι που ζει στη διπλανή πόρτα, με «σκηνικό» τα Καμίνια, τη Νίκαια, τη Δραπετσώνα, το Κερατσίνι.
Το βιβλίο έγινε μπεστ σέλερ και υπήρξε ένα από τα πιο συζητημένα της χρονιάς.
ΦΟΙΒΗ ΓΙΑΝΝΙΣΗ
αρχιτέκτων και ποιήτρια
«Η απόφασή μου είναι να διαβάζω,όπως κάθε χρονιά, καθημερινά λίγους στίχους από την “Ιλιάδα”.Η “Ιλιάδα” αποτελούσε μέρος του φορτίου της Κιβωτού, που κουβαλούσε μέσα της ως σπόρους και κάποια αγαπημένα για τους επιβάτες βιβλία. Στην “Ιλιάδα”, όπως έγραψε ο Ρέντφιλντ, αναπτύσσεται με εκπληκτικό τρόπο το ζεύγος φύσης- πολιτισμού.Υπάρχουν επίσης σε αυτήν η φιλία, ο θάνατος, η μητρότητα, η συντροφικότητα. Αγαπώ και επανέρχομαι συνέχεια στις ομηρικές παρομοιώσεις. Σε κάποιες από αυτές, τις οποίες διαβάζω ξανά και ξανά,ο πόλεμος που μαίνεται πάνω στα σώματα των ηρώων δίνεται ως μεταφορά στιγμών του καιρού πάνω σε φυσικά στοιχεία·δένδρα και άνθη, και πέτρες, και θάλασσα, και βράχους».
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ
Επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας, συνέλαβε,σχεδίασε και υλοποίησε μαζί με τον Ζήση Κοτιώνη,καθηγητή στο ίδιο τμήμα, την «Κιβωτό των Σπόρων»,έργο που αποτέλεσε την ελληνική συμμετοχή στη 12η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας το φθινόπωρο του 2010.Η «Κιβωτός» δέχτηκε θετικά σχόλια από τον διεθνή Τύπο,με έντυπα μεγάλου κύρους,όπως οι «Νew York Τimes»,να της αφιερώνουν εκτενή δημοσιεύματα.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΛΛΙΔΗΣ
επιχειρηματίας- σεφ
«Η απόφαση που πήρα για το 2011 είναι να μαγειρεύω πιο ελληνικά, πιο υγιεινά και να μπορέσω να αυξήσω τις πρώτες ύλες που έχουν να κάνουν με βιολογικά προϊόντα όσο το δυνατόν περισσότερο, τόσο στο εστιατόριό μου όσο και στις άλλες δουλειές μου. Είναι σημαντικό να διατηρεί κάποιος τη σωματική και την ψυχική του υγεία, διότι τι να τα κάνεις τα δύο σπίτια στο Πήλιο,που μια ζωή ονειρευόμουν, και τις καταθέσεις στην τράπεζα, αν είσαι με το θερμόμετρο αγκαλιά; Επίσης θα προσπαθήσω να μειώσω τις τιμές του εστιατορίου κατά τουλάχιστον 30%».
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ
Από τότε που θυμάται τον εαυτό του ο Βασίλης Καλλίδης ήταν μέσα σε μια κουζίνα.Από την εφηβική του ηλικία η ενασχόλησή του με το επάγγελμα έγινε πιο στενή.Σπούδασε μαγειρική στη Θεσσαλονίκη,όπου γεννήθηκε,ενώ η εφετινή εκπομπή του «Food and the city» στο Μega και οι εμφανίσεις του ως σεφ στην υψηλής τηλεθέασης εκπομπή «Πρωινό μου» στο ίδιο κανάλι τον έχουν κάνει πανελληνίως γνωστό.Ιδιοκτήτης του εστιατορίου «Ανετον»,ο Βασίλης Καλλίδης συνεργάζεται και με το περιοδικό «Βήμα-Gourmet». ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΜΒΑΚΙΔΗΣ - ΣΤΑΘΗΣ ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ
γκαλερίστες - επιχειρηματίες
«Γ ια το 2011 έχουμε αποφασίσει να αγνοήσουμε την κρίση και το γενικότερο αρνητικό κλίμα που επικρατεί, να απαντήσουμε με εξωστρέφεια και να επεκτείνουμε ακόμα περισσότερο τις δραστηριότητες του Βreeder. Εχουμε σκοπό να αυξήσουμε τον αριθμό των καλλιτεχνών με τους οποίους συνεργαζόμαστε (Αθανάσιος Αργιανάς, Στέλιος Φαϊτάκης,Διονύσης Καβαλιεράτος, Ηλίας Παπαηλιάκης,Αλέξανδρος Τζαννής,Γιάννης Βαρελάς και Βαγγέλης Βλάχος) και να εντείνουμε την προώθηση νέων ελλήνων καλλιτεχνών στο εξωτερικό. Ηδη το φθινόπωρο που μας πέρασε δημιουργήσαμε με μεγάλη επιτυχία το Βreeder Feeder·το 30 θέσεων πειραματικό εστιατόριο με κουζίνα οικολογικής συνείδησης. Εχουμε σκοπό να συνεχίσουμε τις συνεργασίες μας με ανθρώπους του ευρύτερου δημιουργικού περιβάλλοντος.Στόχος μας είναι να υλοποιήσουμε και άλλα projects εκτός του αμιγώς εικαστικού χώρου που ειδικά αυτή την περίοδο έχει τόσο μεγάλη ανάγκη η Αθήνα».
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ
Το δίδυμο που μεταμόρφωσε ένα εγκαταλειμμένο παγωτοποιείοαποθήκη ελαστικών του 1970 σε χώρο εικαστικής δράσης ευθύνεται εν πολλοίς για την είσοδο του Μεταξουργείου στον χάρτη των πολιτιστικών δρώμενων της πόλης.Το 2010,στον δεύτερο χρόνο λειτουργίας της,η γκαλερί Τhe Βreeder απέκτησε πολλούς πιστούς φιλοξενώντας σύγχρονους καλλιτέχνες και διάφορα projects,ενώ αίσθηση έχει κάνει το πρώτο εικαστικό εστιατόριο της Αθήνας που λειτουργεί στους χώρους της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ, ηθοποιός
«Δ εν είναι απλές οι αποφάσεις για τη νέα χρονιά.Πέρυσι είχα αποφασίσει να διαβάζω λίγο περισσότερο ποίηση κάθε μέρα και το κατάφερα- αλλά ως έναν βαθμό. Πιστεύω λοιπόνότι σημασία δεν έχει τόσο ποια απόφαση θα πάρεις αλλά αν θα μπορέσεις να την τηρήσεις. Μέχρι σήμερα όποια απόφαση έπαιρνα άρχιζε και τέλειωνε σε εμένα. Εφέτος λέω να αλλάξω. Παρ΄ ότι θα ακουστεί κλισέ,νιώθω την ανάγκη να ανοιχτώ κοινωνικά- όχι από την άποψη των δημοσίων σχέσεων. Νιώθω την ανάγκη να βγω από τη στενή μου σφαίρα,τις προσωπικές μου επιδιώξεις.Καλά είναι τα βραβεία και οι διακρίσεις,αλλά οι καιροί είναι τέτοιοι που μας προστάζουν να γίνουμε περισσότερο γενναιόδωροι:να δώσουμε το χέρι στον διπλανό μας.Η προσφορά θα δώσει τη δύναμη στον καθένα μας.Για να αρχίσουμε να λειτουργούμε πρέπει πρώτα να συνδεθούμε μεταξύ μας. Ας μην ξεχνάμε ότι τα καλύτερα πράγματα στην τέχνη έγιναν σε καιρούς κρίσης ή αμέσως μετά από καιρούς κρίσης και τα έφτιαξαν παρέες. Θέλωλοιπόννα μπορώ να κοιτάζω τους άλλους στα μάτια. Θέλω να ρίξω μια ουσιαστική ματιά στον διπλανό μου. Θέλω να πάρω το ρίσκο να μη φοβάμαι να φανώ βλάκας. Εχω την ανάγκη να δω ανθρώπους να γίνονται “οι τρελοί του χωριού” και να τολμήσω να γίνω ένας από αυτούς».
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ
Ο νεαρός ηθοποιός- και πτυχιούχος Πληροφορικής και Διοίκησης Επιχειρήσεων από το Deree- μετά τις σπουδές του στη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου το 2007 συστήθηκε στο ευρύ κοινό μέσα από τη θεατρική «Κατσαρίδα» του Βασίλη Μαυρογεωργίου και με τα τηλεοπτικά «Αγρια παιδιά»,σε σκηνοθεσία Χρ.Νικολέρη,στο Μega.Για τον ρόλο του ως ένας από τους τρεις παλαιστίνιους αδελφούς της παράστασης «Σφαγείο» του Ιλάν Χατσόρ,σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου (παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών και του Θεάτρου του Νέου Κόσμου) τιμήθηκε με το βραβείο Δημήτρης Χορν 2010.
ΣΥΛΛΑΣ ΤΖΟΥΜΕΡΚΑΣ
σκηνοθέτης και ηθοποιός
«Σ την ταινία του Αλμοδόβαρ “Το μυστικό μου λουλούδι” υπάρχει μια σκηνή όπου η ηρωίδα συναντά τη μητέρα της. “Είμαι απελπισμένη” της λέει. Και η μητέρα της τής απαντά: “Είσαι σαν αγελάδα που έχασε το κουδούνι της”. Μια καλή απόφαση για το 2011 είναι να μην είμαστε γελάδια, για να μη χρειαζόμαστε κανένα κουδούνι».
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ
Γεννήθηκε το 1978 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε θέατρο στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και σκηνοθεσία κινηματογράφου στην Αθήνα (Σχολή Σταυράκου).Το 2001, όταν ήταν μόλις 23 ετών,η σπουδαστική ταινία του «Τα μάτια που τρώνε» επελέγη στο διαγωνιστικό τμήμα ταινιών μικρού μήκους Cinefondation του Φεστιβάλ Κανών.Εχει σκηνοθετήσει τη μικρού μήκους «Βροχή» (Α΄ Κρατικό Βραβείο ταινίας μικρού μήκους 2002) και έχει εργαστεί ως σκηνοθέτης για τις εκπομπές «Φάκελοι» (Μega 2004- 2007) και «Παρασκήνιο» (ΝΕΤ).Το 2006 παρακολούθησε το Τμήμα Υποκριτικής του Stella Αdler Studio στη Νέα Υόρκη. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του «Χώρα προέλευσης» έκανε το ντεμπούτο της τον περασμένο Σεπτέμβριο στο 67ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βενετίας.
ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΟΡΣΗΣ, ντράμερ των Film
«Δ εν είναι εύκολο να πάρει κανείς μεγάλες αποφάσεις μέσα στο 2011, με τους τοκογλύφους πάνω από το κεφάλι του,εκτός αν έχει αποφασίσει να ανατρέψει τον εαυτό του και τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τις ανάγκες και τις επιθυμίες του.Και αυτή, νομίζω,είναι η μεγαλύτερη κοινωνική ανάγκη και πρέπει να γίνει και επιθυμία:ένας πιο απλός και άμεσος τρόπος να απαλλαγούμε από όσα μας έχουν “φορέσει” ως πρέπει στην καθημερινότητά μας, ως “καλύτερο” τρόπο ζωής,μια πιο δημιουργική και καλόγουστη στάση ζωής με δράση και αντίδραση καθημερινή, προσωπική και κυρίως μαζική, απέναντι στο εύκολο και στο πρόχειρο,στο γρήγορο, στο αβίαστο, στο απενοχοποιημένο, στο βόλεμα, στο συνηθισμένο,στις δεκάδες φοβίες που ταΐζουν διαφημιστές και κανάλια. Πρέπει να γίνουμε περισσότερο “ένας για όλους και όλοι για έναν”. Μεταξύ μας, στην πραγματική διάσταση της ζωής, στην ουσία. Για εμάς, η μουσική είναι ίσως το πιο άμεσο μέσο και ο τρόπος να έχουμε επαφή με την αλήθεια μέσα μας. Η διατήρηση αυτής της ισορροπίας είναι απόφαση τρόπου ζωής.Προς αυτή την κατεύθυνση σκεφτόμαστε, προσπαθώντας να ανατρέψουμε τον εαυτό μας και να τον προκαλούμε κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο.Μέσα από τη σκέψη αυτή θέλουμε να προχωρήσουμε το υλικό για τον νέο δίσκο, να συνεχίσουμε πιο εντατικά τη δουλειά και την προσπάθεια που έχουμε κάνει και είναι σε εξέλιξη στο εξωτερικό. Παράλληλα, να στήσουμε επιλεγμένες συναυλίες, όπως αυτή στο Gagarin205 στις 21 Ιανουαρίου».
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ
Οι Film είναι ένα τετραμελές «εναλλακτικό» ποπ-ροκ συγκρότημα με ήχο βασισμένο στο μπάσο,γυναικεία φωνητικά και τραγούδια που δίνουν την αίσθηση κινηματογραφικού σάουντρακ.Σχηματίστηκαν στις αρχές του 2001,αλλά το 2010 ήταν η χρονιά τους.Τον Μάιο συμμετείχαν στο Spot Festival της Δανίας- το πρώτο ελληνικό συγκρότημα που έπαιξε στη συγκεκριμένη διοργάνωση.Ακολούθησαν εμφανίσεις τους στο Φεστιβάλ Ρopkomm στο Βερολίνο και στο Ιceland Αirwaves της Ισλανδίας,ενώ στο νέο τους single «Ηarkur Fuglsins» συνεργάστηκαν με την Ισλανδή Ηildur Κristin των Rokkurro.
ΜΑΡΙΝΑ ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ, ηθοποιός
«Η απόφαση που πήρα για το 2011 είναι να συνεχίσω να πολεμάω για την τέχνη μου. Να κάνω καλές συνεργασίες, μικρά αλλά σταθερά βήματα, γιατί η “ταχύτητα” γενικώς δεν σε πάει πάντα μπροστά.Για αυτό,μετά το βραβείο που πήρα,επέλεξα να ανεβάσω το “Τζόρνταν” τωνΑν Ρέινολντς και Μόρια Μπουφίνι.Οχι επειδή είναι μονόλογος, αλλά διότι η σκληρή ιστορία της 20χρονης που κατηγορείται ότι θανάτωσε το παιδί της άγγιξε την ψυχή μου.Εξ ου και πρότεινα στον Νίκο Μαστοράκη να σκηνοθετήσει την παράσταση γύρω από τη νεαρή Σίρλεϊ, ένα πονεμένο κορίτσι που δεν βλέπει τις επιλογές της. Η συγκεκριμένη παράσταση ενισχύει την απόφασή μου να βαδίζω σε δύσκολους δρόμους και στόχος μου για τη νέα χρονιά είναι να συνεχίσω να ονειρεύομαι.Αυτό μας έχει μείνει...Προσωπικά,μετά το βραβείο,θα μπορούσα να μην έκανα τίποτα. Αλλά το να προσπαθεί κανείς να παραμένει ενεργός παρά τις δυσκολίες είναι, νομίζω, πιο ελκυστικό. Θα συνεχίσω λοιπόν να ψάχνω σωστές επιλογές,άγνωστους συγγραφείς,απαιτητικούς ρόλους».
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ
Απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης,ξεκίνησε από τον Χορό στον «Πλούτο» σε σκηνοθεσία του Μίμη Κουγιουμτζή,ενώ έχει δουλέψει με τον Πίτερ Χολ στην Επίδαυρο (Χορός στις «Βάκχες»),με τον Αντώνη Καλογρίδηκαι τον (σύζυγό της) Κώστα Σπυρόπουλο.Τα τελευταία χρόνια συνεργάστηκε με τον Σπύρο Ευαγγελάτο («Τάνγκο»,«Εντα Γκάμπλερ», «Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι»).Για την ερμηνεία της στην τελευταία παράσταση στο Αμφι-Θέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου τιμήθηκε με το βραβείο Μελίνα Μερκούρη 2010.
http://www.tovima.gr/