Ξέχασε να επισκεφτεί την αγορά της Θεσσαλονίκης ο...
Αϊ-Βασίλης, αφού πάνω από εννέα στις δέκα εμπορικές... επιχειρήσεις του πολεοδομικού συγκροτήματος διαπίστωσαν στις γιορτές του 2010 μείωση τζίρου, η οποία φτάνει κατά μέσο όρο στο 30%-40%, σε σχέση με το 2009.
Σε χειρότερη μοίρα φαίνεται ότι βρέθηκαν οι καταστηματάρχες στην περιοχή της Εγνατίας, αλλά και στις συνοικίες εκτός ιστορικού κέντρου, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), σε δείγμα 230 επιχειρήσεων (οι 130 στο ιστορικό κέντρο).
«Οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου για μερική ανάκαμψη στην περίοδο των εορτών κάθε άλλο παρά ευοδώθηκαν. Με δεδομένη την απογοητευτική καταναλωτική κίνηση, εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια γίνεται αντιληπτό ότι το εμπόριο της Θεσσαλονίκης έχει υποστεί τεράστιες οικονομικές απώλειες και τα περιθώρια επιβίωσής του είναι μηδαμινά, εάν δεν ληφθούν δραστικά μέτρα», υπογραμμίζει η διοίκηση του ΕΣΘ.
Αναλυτικότερα, με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, το 90% του συνόλου των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο από τον τζίρο της γιορτινής περιόδου, ενώ μόνον το 10% ικανοποιημένο.
Επί του συνόλου των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, το 96% διαπίστωσε μείωση τζίρου σε σχέση με τα προηγούμενα Χριστούγεννα, το 3% κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με τις γιορτές του 2009 προς το 2010, και μόνον το 1% είδε αύξηση πωλήσεων. Στην περιοχή του ιστορικού κέντρου το 94% των ερωτηθέντων δήλωσε αρνητική μεταβολή τζίρου.
Συγκεκριμένα:
- Στην περιοχή Εγνατίας - Ιων. Δραγούμη και Βενιζέλου, το 98% των ερωτηθέντων είδε μείωση τζίρου σε σχέση με τις περσινές γιορτές
- Στην περιοχή Τσιμισκή - Αγ. Σοφίας - Μητροπόλεως - Προξ. Κορομηλά, πτώση πωλήσεων διαπίστωσε το 94% των ερωτηθέντων καταστηματαρχών
- Στην περιοχή Ερμού - Β. Ηρακλείου - Δημ. Γούναρη, το 93% των ερωτηθέντων δήλωσε αρνητική μεταβολή τζίρου.
Αντίστοιχη, αλλά ελαφρώς χειρότερη, είναι η κατάσταση και για τις επιχειρήσεις εκτός ιστορικού κέντρου: στη Δυτική Θεσσαλονίκη, το 98% των καταστηματαρχών είχε μείωση τζίρου, ενώ στην ανατολική πλευρά της πόλης, το... 100% των ερωτηθέντων είδε τις πωλήσεις του να μειώνονται, σύμφωνα πάντα με την έρευνα.
Κοινή διαπίστωση είναι ότι την περίοδο από 13 Δεκεμβρίου έως την παραμονή των Χριστουγέννων τα καταστήματα κινήθηκαν περισσότερο, ενώ το 21% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι ούτε την περίοδο των Χριστουγέννων ούτε την περίοδο της Πρωτοχρονιάς είδε ιδιαίτερη αύξηση κίνησης.
Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι το 74% των ερωτηθέντων εφάρμοσαν προσφορές ή μειωμένες τιμές κατά το διάστημα των εορτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 28% του συνόλου των ερωτηθέντων προέβη σε μείωση του προσωπικού του το έτος 2010.
Ερωτηθέντες γιατί πιστεύουν ότι μειώθηκε η κίνηση, οι καταστηματάρχες που δήλωσαν «μη ικανοποιημένοι» (δηλαδή το 90% των δείγματος), έδειξαν ως υπαίτιους κυρίως την οικονομική κρίση (50%), τα κινεζικά προϊόντα (16%), τις μεγάλες μονάδες λιανεμπορίου (12%) και το πρόβλημα του κυκλοφοριακού και του πάρκινγκ (επίσης 12%).
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΜΠΕ