Συσκευασίες νέας γενιάς που «ξέρουν» πότε ένα τρόφιμο έχει λήξει ή πρόκειται να λήξει, θα προειδοποιούν τους καταναλωτές να έχουν το νου τους, ώστε ή να προλάβουν να το φάνε ή να το πετάξουν αν είναι πια αργά.
Τη νέα, πολύ χρήσιμη, καινοτομία αναπτύσσουν βρετανοί ερευνητές του πανεπιστημίου Στραθκλάιντ της Γλασκώβης στη Σκωτία.
Η νέα συσκευασία βασίζεται σε ένα εξελιγμένο δείκτη-αισθητήρα ενσωματωμένο σε «έξυπνο» πλαστικό, που προειδοποιεί τον καταναλωτή με το να αλλάζει χρώμα, όταν το τρόφιμο χάνει την φρεσκάδα του (π.χ. λόγω ελαττωματικής συσκευασίας), όταν έχει περάσει η ημερομηνία λήξης ή όταν το τρόφιμο δεν έχει τοποθετηθεί στο σωστό ράφι στο ψυγείο.
στόχος, σύμφωνα με το BBC, είναι τόσο η βελτίωση της ασφάλειας των τροφίμων, όσο και η μείωση των ληγμένων συσκευασμένων φαγητών που πετιούνται χωρίς να καταναλωθούν.
Αν και οι «έξυπνοι» δείκτες θα μπορούσαν να έχουν την μορφή ειδικών ετικετών, αυτό θα ανέβαζε το κόστος της συσκευασίας, άρα και του προϊόντος, γι’ αυτό οι ερευνητές, αναπτύσσουν ένα νέου τύπου δείκτη-αισθητήρα, ο οποίος δεν θα είναι ξεχωριστός, αλλά ενσωματωμένος στη συσκευασία.
Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι σύντομα θα μπορούν να διαθέσουν στο εμπόριο την πρώτη «έξυπνη» συσκευασία.