Με συγχωνεύσεις ΔΕΚΟ και μετατάξεις υπαλλήλων παρουσίασε το νομοσχέδιο στο υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, το οποίο περιλαμβάνει και την εισαγωγή ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Το νομοσχέδιο, το οποίο και ενέκρινε το συμβούλιο περιλαμβάνει τη συγχώνευση των φορέων, από όπου θα προκύψουν δύο φορείς:
Αυτός των οδικών συγκοινωνιών, όπου περιλαμβάνει τα τρόλει και τα λεωφορεία και αυτός της σταθερής τροχιάς, όπου περιλαμβάνει το τραμ, το μετρό και τον ΗΣΑΠ.
Οι δύο αυτοί φορείς θα εποπτεύονται από τον ΟΑΣΑ, ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου.
Επίσης ο ΟΑΣΑ θα καλύπτει όλη την «Καλλικρατική» Περιφέρεια Αττικής και θα μπορεί να συνάπτει συμβάσεις ή συμφωνίες με τα ΚΤΕΛ και τις Δημοτικές συγκοινωνίες.
Όσον αφορά το προσωπικό, θα μεταταχθούν περίπου 1.500 υπάλληλοι, ενώ θα καταγγελθούν οι υπάρχουσες Συλλογικές Συμβάσεις εργασίας και θα καταρτιστούν νέες κατά το πρότυπο του ΟΣΕ με τους νέους φορείς.
Στο σημείο αυτό ο κ. Ρέππας ανέφερε ότι το μισθολογικό κόστος αυτή τη στιγμή ανέρχεται στο 78%, έναντι του 65% που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και έφερε παραδείγματα σύμφωνα με τα οποία το μέσο μισθολογικό κόστος για το Τραμ είναι 31.500 ευρώ το χρόνο και για τον ΗΣΑΠ 86.300 ευρώ το χρόνο.
Όσον αφορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, αυτό θα γίνει για την αποφυγή της εισιτηριοδιαφυγής που έχει πάρει διαστάσεις φαινομένου τα τελευταία χρόνια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Μετρό η λαθρεπιβίβαση είναι 7%, όσο και ο μέσος Ευρωπαϊκός όρος, ενώ για τα λεωφορεία φτάνει το 40%.
Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα ανακηρυχθεί ο ανάδοχος, καθώς το σύστημα θα λειτουργήσει με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα).
Τον επόμενο μήνα θα προκηρυχθεί επίσης ο διαγωνισμός, πάλι μέσω ΣΔΙΤ, για την ανάπτυξη της Τηλεματικής.