Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου 2011

Μετά τη λαϊκή οργή η κυβέρνηση διαπραγματεύεται για διόδια

Μετά τις οργισμένες αντιδράσεις για τα διόδια, ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, ενημέρωσε την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας του Κοινοβουλίου, διευκρινίζοντας ότι οι συμβάσεις παραχώρησης για μείωση των τιμών των διοδίων είναι υπό διαπραγμάτευση.

Ειδικότερα, το Υπουργείο Υποδομών δίνει ιδιαίτερο βάρος στις διαπραγματεύσεις με τις 19 κατασκευάστριες κοινοπραξίες των πέντε βασικών εθνικών αξόνων, καθώς και τις 26 τράπεζες που δανειοδοτούν τους ιδιώτες και το Δημόσιο, προκειμένου να βρεθεί λύση στο οξύ κοινωνικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τα αυξημένα διόδια των εθνικών δρόμων. "Υπερασπιζόμαστε τα έργα, το δημόσιο συμφέρον και τον πολίτη και σε καμία περίπτωση, λόγω επίκλησης της κρίσης, δεν θα δεχθούμε εκβιασμούς από κανέναν", τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, υπογραμμίζοντας ότι οι τροποποιημένες συμβάσεις παραχώρησης θα έλθουν περί το τέλος Μαρτίου για κύρωση από τη Βουλή.
Ο υφυπουργός ανέφερε ότι η λύση στις αδικίες, που πράγματι υπάρχουν, ειδικά για τις παρακείμενες περιοχές των τοπικών σταθμών, αλλά και για την επίτευξη μιας σωστής πολιτικής πληρωμής βάσει των χιλιομέτρων που διανύει ένας οδηγός, αλλά και μίας εκπτωτικής πολιτικής για τις συχνές διελεύσεις, θα είναι το ηλεκτρονικό διόδιο.
Επιπλέον, ο υφυπουργός, με αφορμή τα γεγονότα με πρωταγωνιστή το δήμαρχο Στυλίδας, Απόστολο Γκλέτσο, επανέλαβε ότι θα παραταθούν οι κάρτες διέλευσης που έχουν δοθεί στους κατοίκους γύρω από τους σταθμούς Αγ. Τριάδας και Πελασγίας, έως ότου ολοκληρωθούν οι παράπλευροι δρόμοι που είναι υποχρέωση του Δημοσίου και όχι των παραχωρησιούχων.
Ο υφυπουργός σημείωσε ότι τα περί των αυξήσεων των διοδίων, στην αρχή κάθε έτους και με την ολοκλήρωση κάποιων τμημάτων των έργων, προβλέπονται από τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης που καταρτίστηκαν και ψηφίστηκαν από τη Βουλή το 2007.
Ο κ. Μαγκριώτης, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις αδυναμίες των συμβάσεων, οι οποίες υπερψηφίστηκαν και από το ΠΑΣΟΚ αλλά με επιφυλάξεις, αναφέροντας τα πολύ στενά χρονικά περιθώρια για τις απαλλοτριώσεις, καθώς και τη μετακίνηση των εναερίων δικτύων που καθυστερούν την πρόοδο των έργων.
''Προσπαθούμε να βρούμε λύση για το θέμα των τιμών των διοδίων με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση του Δημοσίου'', είπε ο κ. Μαγκριώτης, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα ότι το Δημόσιο θα αρχίσει να εισπράττει, δηλαδή να αποδίδουν τα διόδια από το Σεπτέμβριο του 2012.
Ειδικά για τις τρεις οδούς "Αιγαίον", "Νέα Οδός" και "Ολυμπία Οδός" ο υφυπουργός είπε ότι είναι τρεις συμβάσεις που δεν έχουν εγγύηση του Δημοσίου για τα τριάντα χρόνια παραχώρησης, γεγονός που σημαίνει ότι έχουν πάρει όλα τα ρίσκα οι ιδιώτες παραχωρησιούχοι.
Αντιδράσεις υπήρξαν από όλους τους πολιτικούς χώρους για τις συμβάσεις, με την Λιάνα Κανέλλη, εκ μέρους του ΚΚΕ, να τις χαρακτηρίζει ''συμβάσεις δουλείας'' και τη βουλευτή της ΝΔ, Φωτεινή Πιπιλή να αντιλαμβάνεται τη λαϊκή αντίδραση ως ''μήνυμα αφύπνισης και οργής.''
Ως νόμιμο αίτημα διάσωσης της αξιοπρέπειας της ελληνικής πολιτείας, χαρακτήρισε τις λαϊκές αντιδράσεις ο Θεόδωρος Δρίτσας από τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο Γιώργος Αποστολάκης από τον ΛΑΟΣ επισήμανε την ανυπαρξία εναλλακτικών παράπλευρων δικτύων που συνιστούν υποχρέωση, για να μην είναι η επιβολή διοδίων καταναγκαστική.