Το έχουμε γράψει πολλές φορές: η οικονομική κρίση φέρνει ευκαιρίες τις οποίες κάποιοι δεν αφήνουν να πάνε χαμένες. Αρκεί αυτός που θέλει να επωφεληθεί από τον οικονομικό μαρασμό του άλλου να έχει βγει οικονομικά δυνατός από την κρίση. Με λίγα λόγια, με την κρίση απλώς έγινε καταμερισμός του πλούτου.
Και οι πλούσιοι έγιναν δυνατότεροι και οι πιο αδύναμοι φτωχότεροι. Το γνωστό καπιταλιστικό σύστημα σε όλο του το μεγαλείο, το οποίο αποφάσισε, έτσι ξαφνικά, να ανοίξει την ψαλίδα μεταξύ πλουσίων και φτωχών.
Και στην αυτοκίνηση, ύστερα από δύο χρόνια μάχης των αυτοκινητοβιομηχανιών με την οικονομική κρίση, οι δυνατοί της αγοράς προσπαθούν να ρίξουν σανίδα σωτηρίας στους «μισοπνιγμένους» με αντάλλαγμα την εξαγορά τους. Αυτό είναι πολύ πιο έντονο αυτή την περίοδο που η κρίση βρίσκεται στην ύφεσή της (τουλάχιστον έτσι πιστεύουν οι ιθύνοντες της αυτοκινητοβιομηχανίας), με τις οικονομικές δυνάμεις των περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών να είναι στο ναδίρ. Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό στη ζούγκλα της αγοράς. Για παράδειγμα, η τεράστια VW «έφαγε» άνετα την Porsche βάζοντας στη φαρέτρα της ίσως τη σημαντικότερη αυτοκινητοβιομηχανία από τις υπόλοιπες δέκα που έχει.
Ομως, το «μεγάλο ψάρι» VW δείχνει ιδιαίτερα αχόρταγο, θέλοντας να κατασπαράξει κάτι ιταλικό…
Ετσι, το στενό μαρκάρισμα που κάνουν στους Ιταλούς της Fiat κουνώντας επιδεικτικά τα ευρώ στα μούτρα τους δεν έχει όριο. Η αρχή έγινε με την Alfa Romeo, για την οποία οι Γερμανοί προσέφεραν γη και ύδωρ προκειμένου να την αποκτήσουν, αλλά μάταια. Ιδιαίτερα τώρα με την Giulietta να σκίζει εμπορικά σε όλη την Ευρώπη και τη MiTo να συνεπικουρεί στην οικονομική ανάταση της εταιρείας. Ομως οι Γερμανοί, έχοντας και μια ρευστότητα που φτάνει τα 19,6 δισ. ευρώ (!), δεν σταματάνε εκεί, με τον... supercarλάγνο Φέρντιναρτ Πιχ, εγγονό του Φέρντιναρτ Πόρσε, να θέλει να προσθέσει στη συλλογή του (βλέπε Bentley, Bugati, Lamborghini, Porsche) και τη Ferrari.
Μάλιστα δημοσιεύματα θέλουν τον Αυστριακό μάνατζερ να καταθέτει τις επόμενες ημέρες επίσημη πρόταση, η οποία θα είναι η διπλάσια της εκτιμώμενης αξίας της εταιρείας, που σήμερα φτάνει τα περίπου 3,5 δισ. ευρώ. Ο 75χρονος Πιχ βλέπει την αγορά σαν μια μεγάλη σκακιέρα και η επιχειρηματικές του κινήσεις προκύπτουν από διάφορες εμπνεύσεις της στιγμής, εμπιστευόμενος πάντοτε το ένστικτό του. Χαρακτηριστικό είναι ότι αποφάσισε να αγοράσει την Bugatti όταν ο εγγονός του έδειξε τον θαυμασμό του σε μια μινιατούρα της Vintage!
http://www.protothema.gr