Κρατικές εταιρείες, για κάθε ένα ξεχωριστά, για ομάδες από αυτά ή και για το σύνολο των περιφερειακών αεροδρομίων, θα μπορούν να δημιουργούνται σύμφωνα με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή από το υπουργείο Υποδομών.
Σε πρώτη φάση οι Ανώνυμες Εταιρείες Διαχείρισης Αεροδρομίου (ΑΕΔΑ)...
αναλαμβάνουν τη διαχείρισή των αεροδρομίων αλλά όπως αναφέρεται στο σχέδιο νόμου το καταστατικό τους «μπορεί να προβλέπει τη δυνατότητα συνεργασίας με οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, ανάθεσης σε τρίτα πρόσωπα της εκπόνησης μελετών, της εκτέλεσης έργων και της προμήθειας αγαθών και υπηρεσιών».
Πρόκειται ουσιαστικά για ιδιωτικές εταιρείες ελεγχόμενες από το Δημόσιο και με τον τρόπο αυτό ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την είσοδο των ιδιωτών στα περιφερειακά αεροδρόμια. Η στελέχωση των ΑΕΔΑ θα γίνεται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ενώ μέχρι να ολοκληρωθεί, επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλων από το Δημόσιο ή ΝΠΔΔ.
Μετά την έναρξη λειτουργίας τους, εάν στα αεροδρόμια υπάρχει πλεονάζον προσωπικό της ΥΠΑ, τότε αυτό μπορεί να μεταταχθεί ή να μεταφερθεί σε φορείς ή υπηρεσίες του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Σε πρώτη φάση οι Ανώνυμες Εταιρείες Διαχείρισης Αεροδρομίου (ΑΕΔΑ)...
αναλαμβάνουν τη διαχείρισή των αεροδρομίων αλλά όπως αναφέρεται στο σχέδιο νόμου το καταστατικό τους «μπορεί να προβλέπει τη δυνατότητα συνεργασίας με οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, ανάθεσης σε τρίτα πρόσωπα της εκπόνησης μελετών, της εκτέλεσης έργων και της προμήθειας αγαθών και υπηρεσιών».
Πρόκειται ουσιαστικά για ιδιωτικές εταιρείες ελεγχόμενες από το Δημόσιο και με τον τρόπο αυτό ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την είσοδο των ιδιωτών στα περιφερειακά αεροδρόμια. Η στελέχωση των ΑΕΔΑ θα γίνεται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ενώ μέχρι να ολοκληρωθεί, επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλων από το Δημόσιο ή ΝΠΔΔ.
Μετά την έναρξη λειτουργίας τους, εάν στα αεροδρόμια υπάρχει πλεονάζον προσωπικό της ΥΠΑ, τότε αυτό μπορεί να μεταταχθεί ή να μεταφερθεί σε φορείς ή υπηρεσίες του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα.