Είναι ο απόγονος του Ictineo I, που κατασκευάστηκε 8 χρόνια νωρίτερα και ήταν χειροκίνητο. Αρχικά ήταν και αυτό χειροκίνητο ενώ στη συνέχεια λειτούργησε με μια ατμομηχανή εγκατεστημένη στην επιφάνεια. Η μηχανή ατμού όμως δεν ήταν δυνατό να λειτουργήσει με το σκάφος σε βύθιση καθώς κατανάλωνε όλο το οξυγόνο του πληρώματος. Έτσι ο εφευρέτης του επινόησε ένα τρόπο ώστε αφενός να παρέχεται αρκετή θερμότητα για την παραγωγή ατμού, αφετέρου να δημιουργήται οξυγόνο για το πλήρωμα. Το κατάφερε μέσω μιας αναερόβιας χημικής αντίδρασης που είχε ακριβώς αυτά τα χαρακτηριστικά.

Ακριβές αντίγραφο του Ictineo II εκτίθεται στο ναυτικό μουσείο της Βαρκελώνης, απ’ όπου και οι φωτογραφίες.